pensionadas.reismee.nl

We hebben de villa verlaten....

Echter voordat wij in het nachtleven van Wellington duiken, willen we nog wat vertellen over Rotorua en wat andere ‘ wetenswaardigheden’ .

Zoals enkele weten heeft Grietje in Nederland besloten om een tattoe te laten zetten. Haar voorwaarden zijn: een trationele maori tattoe en op de traditionel wijze ( heel pijnlijk) gezet. Uiteraard heeft ze zelf wat voorwerk verricht en heeft ze een symbool gekozen wat staat voor liefde, vriendschap en een lang leven. Met deze gegevens gingen we op pad. Omdat in Rotorua ( maori village) bijna alleen maar maori’s leven kwamen we al snel in contact met een vrouw die zelf de nodige tattoes had laten zetten. Grietje maakt haar wensen kenbaar en liet het symbool zien. Al snel bezat Grietje een aantal illusies minder. Dit was geen traditioneel symbool en op de tradionele wijze werden er geen tattoes meer gezet omdat dit medisch niet meer verantwoord was. Wat nu? Er was een maori die een tattoe wilde tekenen voor Grietje. Om een tattoe te kunnen ontwerpen wil hij eerst in gesprek, hij wil van alles van je weten en komt dan met een uniek ontwerp. In zo’ n tattoe zit dan de kennis en wijsheden van ouders en grootouders van Grietje. Het was nu aan Grietje...wat te doen....? O ja, ik vergeet even te vermelden....de tattoe zou minstens een arm helemaal bedekken.....Dit gegeven deed Grietje af zien van de tattoe ( pffff........gelukkig.....). Ze draagt nu het eerder gekozen symbool om haar hals, zeker zo mooi toch ;-)

De villa, wat hebben we een heerlijke tijd gehad daar. Het leuke jonge stel hebben we amper gezien, zij waren steeds afwezig. Maar...zij zorgde goed voor ons. De koelkast was steeds goed gevuld. Zij krijgen van ons zeker vijf sterren ( is het maximale). Even voor de niet bnb-ers. Jij beoordeelt als gast de verhuurder en de verhuurder beoordeelt jou. Meestal horen we dat we easy going zijn ( Grietje is dat altijd, ik alleen tijdens het reizen) Nou, ik denk dat ook wij 5 sterren van ze krijgen. Waarom? Grietje heeft drie ochtenden op rij de keuken gedweild. De waterbak van hond Stella was niet veilig voor haar voeten en deze ging dus drie keer om. Nee, ik ga niet zeggen: een ezel stoot...... de bak stond gewoon op een, voor Grietje, ongelukkige plaats ;-)

Nog even over Rotorua en omgeving. Rotorua is gebouwd bij de kruising van twee tektonische platen. De ondergrondse activiteit stijgt naar het oppervlak. De stoom komt voort uit thermische bronnen, de modderpoelen koken. Ze noemen het de zwavelstad, lees rotte eieren stad. Wai-o-tapu is een groot termisch park. De kleuren die je op de foto’s ziet worden veroorzaakt door arseen ( groen) antimoon ( oranje ) en silica (wit).

Tot zover, nu dagje shoppen in de hoofdstad van Nieuw Zeeland en dan met de ferry naar het zuidereiland. Hopen zo al een walvis te zien. Hebben wel begrepen dat het weer er niet beter op wordt...... maar goed in Sydney is het nu ook nog wat te warm.

Reacties

Reacties

Ineke

Hoi,wat een belevenissen ,vooral Grietje met tattoo,wel een beetje teleurstellend voor haar.Het is een prachtig verslag,Ans grote komplimenten voor je schrijfkunst.Misschien kun je Floortje gaan vervangen,lijkt me echt geschikt voor jou.Ik kijk uit naar volgende verslag,geniet maar lekker samen,knuffel???

Jeannie

heerlijk zo lezen wat jullie meemaken en ik zie Grietje gewoon die bak omtrappen iedere dag. Wijs besluit van haar trouwens om af te zien van die tattoo. Het verhaal dat er bij hoort vind ik grandioos. En is Sydney nu geloof ik 47 graden.....wil je ook niet. Kijk uit naar volgende verhaal.

Marja

Eindelijk gelukt (kreeg nl geen bericht als jullie iets geschreven hadden??). Geweldig geschreven. Zie t allemaal voor me. Ben blij dat Grietje t symbool om haar hals heeft hangen. Veel mooier?!!
Och en dat dweilen van de keuken? Grietje kan toch niet stilzitten??
Lieverds, heel veel plezier. Geniet er lekker van en ik kan niet wachten op t volgende verslag.??

Alexander

Mam ik had het gedaan. Dan de hele arm maar vol!! Maar wat een tegenvaller met je ontwerp. Hoeveel mensen zouden er rondlopen met een 'foute tattoo'?

Merely

Oooh, wat super mooie verhalen! Het is alsof ik ook meereis en met jullie geniet:). En prachtige foto's!
Ik verheug me al op the next chapter. Take care!

Tamara

Wat is het fijn om vanaf hier mee te genieten van jullie reis en verhalen. En wat voor verhalen! Geniet ervan!!

Callista en jouke

He lieverds jullie hebben het wel naar de zin lees ik, nou gelukkig maar. Hier is het stervend koud de reis is wat te lang anders was ik mee gegaan hi hi. Gelukkig dat de tattoo niet door ging straks ergens in een ziekenhuis met allerlei infecties, en ook nog een arm vol. Dan laat ze in Nederland maar een zetten ga ik met haar mee. Ik zie uit naar het volgende verhaal want je verwoord het prachtig. Dikke tuut

Klazien

Wat een super verhaal. Arm vol tatoeage grietje nee. Een kleintje wel. Geniet van jullie reis.

Dikke kus dikke knuffel. Germt en klazien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!