pensionadas.reismee.nl

Als je reist, dan leef je intensiever!

Dag lieve mensen............ mag dit nu toch wel gebruiken........:-)

De laatste dag in Adelaide is aangebroken. Tijd om de balans op te maken? Nee, dat is niet nodig. Deze reis was een aaneenschakeling van mooie momenten en bijzondere ervaringen.

We vinden het wel het moment om jullie te bedanken voor het lezen en de vele reacties die wij, op allerlei manieren, hebben gekregen. Deze waren spontaan, lief en grappig. Wij hopen dat jullie hebben kunnen ‘ mee liften’ en zo ook wat hebben meegekregen van wat wij hier gezien en beleefd hebben.

Er zijn mensen die zich afvragen waarom wij willen reizen en waarom op deze manier. Hier hebben we even bij stil gestaan en hieronder volgen een aantal redenen, wij zijn:

Nieuwsgierig naar hoe mensen in andere landen leven. Onrustige tiepjes. Op zoek naar onze grenzen en willen deze steeds verleggen. Ontmoeten graag ongewone ( situaties) en bijzondere mensen. Sparen graag herinneringen. Ook de intensiteit waarmee je alles beleeft, tijdens het backpacken, lijkt een soort van drug te zijn. Tijdens het reizen lijkt het alsof de gevoelens die je hebt versterkt worden, dit zowel in positieve als negatieve zin. Je lijkt eerder geraakt te worden in je beleving door ( bijvoorbeeld) prachtige natuur. Maar teleurstellingen komen ook harder aan. Toch zijn het ook deze ‘ teleurstellingen’ die de reis weer maken. Na zo’n teleurstelling geniet je weer meer van wat er wel is. Natuurlijk baal je van een wankel bed met een dun matrasje, naar vocht ruikende handdoeken, niet al te schone douches, delen van een wc en deze blijkt op slot als jij nodig moet, de steeds gebruikte slaapzakken, het overal zittend zand en de warmte.

Wij hebben het nodig om te ervaren hoe ver we kunnen gaan, als backpackers, om daarna afscheid te kunnen nemen van deze manier van reizen. De conclusie is: deze grens is nu bereikt. Dit betekent niet dat we niet meer op reis gaan hoor...... maar de reizen zullen een ‘ aangepast’ karakter hebben en de duur zal korter zijn......:-)

De rugzakken verkopen we weer, dus voor wie belangstelling heeft........

De herinneringen zijn voor geen goud te koop en houden we dus.

Veel liefs van Grietje en Ans

Jeannie

Amen??. En ik denk dat Yvonne en Ineke zo geinspireerd zijn door jullie verhalen dat ze de rugzakken graag overnemen?

Merely

Ik heb GENOTEN van jullie verhalen! Prachtig en uitgebreid verteld door Ans.
Fijne reis terug en tot gauw!

Yvonne en Ineke

Met heel veel plezier maar toch ook wel met soms enige verbazing hebben wij jullie reisverhalen gelezen . Enorme ervaringen en indrukken die inderdaad niemand jullie meer kan afpakken , maar de rugzakken zien wij graag door anderen gekocht ?
Wij wensen jullie iig een hele veilige terugreis en verheugen ons op het weerzien.
Liefs van ons ???

Mia

Fijn dat ik mee mocht liften met jullie ,het was een aan een schakeling van gebeurtenissen .
Het is nog steeds benoemenswaardig hoe dat jullie het doen .
Maar las dat daar nu verandering in gaat komen ,ik denk een wijs besluit .
Menigeen doet het jullie niet na ,maar aangezien jullie ook niet meer zo piep zijn ,is de volgende vacantie met meer comfort van harte gegund .
De ervaringen van het backpacken ,kun je doorgeven aan die gene die het wel willen .
Wat jullie meegemaakt hebben neemt niemand af ,de herinneringen staan in jullie geheugen gegrift ,waar je met plezier op terug kunt kijken .
Dit was mijn laatste reactie ,op jullie blog .
Dames veilig naar huis ,en tot gauw .
Gr en liefs mij .

Klazien

We hebben genoten. Van jullie reis verhalen. Grietje en ans veilig naar huis. En tot gauw.
Veel liefs dikke kus dikke knuf.
Germt en klazien?????