pensionadas.reismee.nl

Rugzakken

Het plan begint vastere vormen aan te nemen. Ik ben gestopt met werken en Grietje heeft een GO gegeven, onder voorbehoud dat haar lijf het goed blijft doen. Dat geldt natuurlijk ook voor mij . Reizen met een rugzak vraagt om een goede gezondheid en conditie. Zeker als je landen als Australie en Nieuw Zeeland gaat bezoeken. Over het er naar toe vliegen nog maat te zwijgen. Het vraagt vaak een lange reistijd om van de ene stad naar de andere te reizen en met een bus en/of trein zie je natuurlijk meer dan dat je gaat vliegen.

Leeftijd.....Als we vertrekken dan hebben we de respectabele leeftijd bereikt van respectievelijk 75 en 65 jaar! Voor diegene die ons kennen is dit geen nieuws. Ik schrijf dit voor de ' ouderen' die ons reisblog lezen en zich laten weerhouden door de ' ouderdom'.Reizen maakt en houdt je jong. Natuurlijk heb je last van ongemakken, pijntjes en soms heimwee naar je eigen huisje, maar daar staat tegenover: een schat aan ervaringen en dus vele mooie herinneringen.

Vervoer....waarom openbaar vervoer? Waarom geen auto huren? Zowel Grietje als ik zijn geen ' chauffeurs' . Ik heb te weinig ervaring in het auto rijden en Grietje houdt niet van links rijden. Bovendien, en dat is ook onze ervaring, ' ontmoet' je een land meer als je met openbaar vervoer reist.

Openbaar vervoer vraagt om een handzame tas en daarom hebben we weer rugzakken gekocht. ( Twee jaar terug onze super mooie rugzakken nog voor een prikkie verkocht, we gingen immers geen grote reizen meer maken...) Dit keer de ideale rugzak gekocht. Via internet rugzakken laten komen. De keus is gevallen op twee lichtgewicht rugzakken. Die van mij heeft een inhoud van 45 liter en die van Grietje 50 liter. De flybags zijn een combinatie van regenhoes en flybag en kunnen dus met een slotje afgesloten worden. Natuurlijk zijn ook deze weer licht in gewicht.

O ja, we starten in Nieuw Zeeland en gaan daarna naar Australie. Deze volgorde heeft met het weer in beide landen te maken.

We hopen in beiden landen ' reisgenoten ' te vinden. In Myamar hadden we het geluk twee mannen (Australiër en Canadees ) te ontmoeten die met ons een auto en chauffeur hebben gehuurd en dit zorgde voor een onvergetelijke en mooie reis door Myamar. Uiteraard gaan we er niet vanuit nu weer zoveel geluk te hebben, maar je weet nooit.

Nu op zoek naar de tickets ;-)