pensionadas.reismee.nl

Retourtje Perth in 8 dagen........

Beste lezers, we zijn weer veilig thuis in Nederland. Wat een rollercoaster aan gevoelens hebben wij gekend tijdens deze vakantie. Het begon met genieten maar daarna kwam de onzekerheid, de twijfels, teleurstelling, vermoeidheid en ook momentjes van verdriet. Nu, eenmaal thuis overheerst ‘berusting’ en blijdschap over de verstandige gemaakte keus om snel terug te komen.
Achteraf zie je in wat voor een proces je door gemaakt hebt. De eerste dagen relativeer je de berichten uit Nederland, maar gaande weg de week maakt de onrust zich van je meester. Het genieten maakt plaats voor een alertheid, een afwachtende houding, onrust en dan het onvermijdelijke: naar huis!

Voor wie het nog niet weet, onze terugreis was een lange reis. We zijn via Japan, Zwitserland naar Amsterdam gevlogen. In het laatste toestel zaten maar 20 mensen. In Japan was het zeer rustig op de luchthaven. In Zwitserland was het uitgestorven en moesten we onder politie begeleiding in kleine groepjes het vliegtuig verlaten. In Amsterdam was het ook erg stil en koud. De overgang was enorm. In Perth scheen de zon en merkte je nog zeer weinig van het corona virus. Omdat je nog weinig merkte van het virus was het nemen van een beslissing moeilijk. We checkten de gevoelens van andere reizigers, deze waren verdeeld. Er waren dan ook meerdere backpackers die iets hadden van we zien het nog wel even aan. Kunnen altijd volgende week nog een ticket boeken.....neen dus. De tickets werden steeds schaarser en de prijzen vlogen de pan uit. Ook wij betaalden ruim het dubbele van een gewone ticket maar dat zijn pea nuts als je het vergelijkt met de kosten die je zou moeten maken als je voor langere tijd in Australië vast zou komen zitten.