pensionadas.reismee.nl

Ervaringen die we graag delen.

Voor wie graag naar New York wil hebben we een paar adviezen.

New York is een ongekende ervaring. Alles is groots aan deze stad. Niet alleen de gebouwen maar ook de mensen zo is onze ervaring. Is het onze leeftijd? We zullen het nooit weten. Ik begin met onze metro ervaringen. Allereerst moeten we je attenderen op de smalle kleine en gladde stoeltjes. Zorg dat je, als de metro start dat je een houvast hebt, anders..... Ook is het belangrijk dat als je eenmaal zit je mee beweegt met het ritme van de metro. Doe je dit niet, dan ga je gegarandeert belanden op de schoot van je buurman of op de grond. Probeer niet het gedrag van de New Yorkers na te doen: in de ene hand je telefoon en in de andere hand een beker koffie. Dit vraagt om oefening. Zij kunnen staande beens koffie drinken, mee bewegen met het starten en stoppen van de metro en de appjes op hun telefoon bekijken, wij niet. Wij verbazen ons te zeer over wat we zien. De overwegende zwarte mensen ( de vrouwen) in de metro dragen veelal pruiken of hebben ingevlochten staartjes. Sommige hebben twee vlechten en op hun hoofd een hoed. Opvallend is de rust die er heerst in zo' n metro. Niemand praat en uit geen enkel oortje hoor je muziek. Wij krijgen altijd een zitplaats aangeboden in de overvalle metro en daar maken we dankbaar gebruik van omdat een rit vaak meer dan drie kwartier duurt. Iedereen accepteert de drukte en altijd wordt er plaats gemaakt voor een ander ook al lijkt het erop dat er niemand meer bij kan. Het meest verrast werden we toen er vijf negroide mannen de metro inkwamen. Je voelde aan dit geen gewone reizigers waren........en wat bleek.....na eerst een bless you god te hebben uitgesproken begonnen ze a cappela te zingen. Zo mooi, zo intens, de rillingen liepen over mijn rug. Zo onverwacht en zo mooi, echt een geweldige ervaring. Zo vind je ook vaak muziekanten op de perrons in de metro, dit zijn echte sfeermakers. Ze nodigen uit tot bewegen en dat gebeurt dan ook regelmatig.

Een ander advies is: als je de weg niet weet, kijk dan wat verlegen om je heen. In no time komt er iemand naar je toe met de vraag of zij/hij je kan helpen. We waren ons er niet van bewust maar mogelijk stralen we toch soms iets uit wat anderen oppikken als ' hulpbehoevend' . Onze leeftijd..... Geen idee. Wel maakt dit dat wij ons zeer vertrouwd voelen in NYC en ons geen moment bedreigd voelen. De bewoners van NY dragen hun telefoons gewoon in hun ' kontzak' ( als ze ze niet in hun hand hebben) en niemand taalt er naar.

Dus lieve mensen, NY is een aanrader. Boek een airbnb in een woonwijk van NY. De restaurantjes zijn blij met je bezoek en hebben lekkere betaalbare maaltijden. Reis met de metro en ervaar het leven in NY. Je zult je verbazen en genieten.

Mia

Wat een geweldige beschrijving wat jullie daar beleven en zien .gr mij

Olleke

Dag dames, neem dat jullie city-pass hebben 40% korting en geen wachtrijen???? Wie is acteur v/d leuke verhalen. Mvg Ol

Bw

Hallo,ik weet niet of jullie zoetekauwen zijn!
Maar,nu je toch in NY bent,ga eens langs bij de bakkerij van Buddy, erkend van TLC!
Wel even opzoeken waar en dan iets lekkers uitzoeken! Mmmm!

Bw

Carlo's bakery. 95 wasingtonstreet Hoboken.

Teun + Anna

Eerst de prachtige natuur op IJsland en nu de indrukwekkende stad New York, volop genieten dus
wat een mooie foto's ! En nu nog naar een show op Broadway.

Veel liefs