pensionadas.reismee.nl

Klaar voor vertrek naar de andere kant van de wereld.

Met de muziek van Katie Melua op de achtergrond en een kopje koffie voor mij nog even een berichtje van ons. Nog een kleine vier weken en we stappen, op 31 december, in het vliegtuig. Onze tweede oud/ nieuw in de lucht. Geen champagne bij loveones en vrienden ?. ‘Hopelijk’ dit jaar geen vuurwerk ....?. Onze ervaring is dat je niets merkt van de jaarwisseling in de lucht maar wie maalt daar om als je op weg bent naar de mooiste landen op dit aardklootje.

Inmiddels hebben we ook een retourticket gekocht en een ticket van Nieuw Zeeland naar Australie. Op deze manier hebben we geen visum nodig voor Nieuw Zeeland. Voor Australie hebben we, via internet, een ETA aangevraagd en dat is voldoende. Op de tickets hebben we niet bezuinigd. We vliegen met de beste maatschappijen ( Malaysian airlines/KLM, Emirates en Qatar) omdat deze over voldoende beenruimte beschikken en op redelijke tijden vliegen. Bovendien nemen deze maatschappijen voldoende brandstof mee ? ?.

Wat nog te doen: zomerse kleding verzamelen ( niet te veel want het gewicht van de rugzak mag voor mij niet meer bedragen dan 11 kilo, Grietje iets meer, zij draagt de medicijnkit...De temperatuur kan in de outback van Australië oplopen tot 40 graden. Bovendien zijn er in de periode dat wij er zijn veel vliegen, dus er moet nog een netje gekocht worden dat je over je hoofd kunt dragen. Het plan is om bij Alice Springs/ayers rock een ( Marga geen zorgen het gaat hier dan om een georganiseerde ?) excursie te maken van drie dagen en dat betekent kamperen in de buitenlucht........ We hebben veel plannen ( routes uitgestippeld) maar inmiddels weten we ook dat dingen vaak anders lopen dan geplant. Waar je je enorm op verheugd hebt valt tegen en waar je niets van verwacht is geweldig. Jullie zullen het lezen de komende maanden. Hoop op voldoende wifi mogelijkheden maar niet alle airbnbs hebben dat. Enfin, als dit het enige is, dan teken ik ervoor.

Jullie horen van ons.

Marja

Zal jullie missen, maar heel veel plezier en geniet er van.?

Mia

Nog 10 dagen te gaan ,en jullie beginnen weer aan een nieuw avontuur .
Fijne tijd ,en ga jullie ervaringen weer lezen .
Ans en Griet heb een fijne tijd ,Gr en liefs mij