pensionadas.reismee.nl

Regen, regen, regen en de aussies blij. De dutchies.....:-(

We hebben onze eerste greyhound ervaring erop zitten. Nadat we vanuit Sydney naar Brisbane zijn gevlogen hebben we de greyhound naar Noosa genomen. Het zal niemand verbazen dat de bus vol met jonge backpackers zat, maar dat deerde ons niet. Op deze manier komen wij op onze bestemming. Overigens de jonge backpackers pakken het heel anders ( lees veel gemakkelijker) aan. Zij worden niet moe van het sjouwen met de rugzak. De meeste hostels liggen bijna tegenover de busstops. Dus eenmaal aangekomen worden de rugzakken, waaronder tegenwoordig ook wieltjes zitten, bij de hand genomen ( in de andere hand zit natuurlijk de telefoon) en het hostel ingesleept. Hier wordt gechilt en bank gehangen totdat het tijd wordt om naar de volgende bestemming te vertrekken. Iedereen volgt dezelfde route. Eerlijkheidshalve moeten wij bekennen dat ook wij dit keer niet veel afwijken van de deze route. Dit heeft te maken met de bezienswaardigheden langs deze route.

Noosa waar wij nu verblijven heeft een mooi nationaal park met diverse wandelroutes. Ook zijn hier diverse stranden. Echter, moeder natuur heeft besloten om de aussies blij te maken en ze minstens 5 hele dagen van regen te voorzien..... Hier zijn er inmiddels twee van om, dus nog drie te gaan. Moeder natuur houdt dit keer geen rekening met ons dutchies en wat inhoudt dat het hier de godganselijke dag regent. Omdat de hele dag binnen zitten niets voor ons is, trekken we de regenjas aan en gaan we erop uit. Zo ook vandaag. Vandaag twee routes gelopen door het nationaal park, super mooi en daarom wat foto’s op de site gezet. We hopen nog een paar dagen strand mee te kunnen pikken maar of dat er in zit.....

Als het regent ga je automatisch vaker ergens naar binnen om wat te drinken of te eten. Grietje heeft de pie ontdekt. Ze vindt de pie met groenten en curry het lekkerst. Ook weten we inmiddels dat de shiraz wijn hier beter smaakt dan de cabernet sauvignon en dat happy hour goed is voor onze portomonee.

Aanvankelijk waren we wat kritisch over Australië, ook omdat onze eerste kennismaking ( Sydney) niet vlekkeloos verliep. Hier moeten we op terug komen. De dronken mensen en vieze straten vallen erg mee. Autralië is een veilig land om te reizen. We verbazen ons over het gemak waarmee men hier de deuren / ramen openlaat. Op het airbnb adres waar we nu verblijven blijft de voordeur de hele nacht openstaan. Moet je in Nederland niet doen want dan heb je heel oost- europa bij je binnen.... Ook de ramen en schuifpui achter in het huis blijven permanent open.

Op zo’ n dag als vandaag, weer een hele dag regen, dan gaan de gedachten bijna automatisch naar Nederland. Het weer is dan zo vergelijkbaar...... en je begint dan te dromen van een stamppotje prei ( Margaatje, dit is een wens voor 8 maart) . Ongewild voel je wat kleine teleurstellingen zoals: geen kiwi gezien in Nieuw Zeeland, geen koala gezien in Australie en je weet inmiddels dat de kans zéér klein is dat je deze ook nog zult zien in het wild. Geen zonnig weer en nog geen kangaroe gezien, maar de kans is groot dat we deze in de outback gaan zien. Uiteraard zijn deze gevoelens van korte duur. We hebben vandaag prachtige vogels gezien en genoten van de wandeling . Ook zijn we inmiddels we weer opgedroogd en kunnen we de regen relativeren. Op naar weer nieuwe avonturen.

Wat vinden jullie van de naam dutchies..... wij beginnen eraan te wennen. ‘s- Morgens eten we brekkies ( ontbijt). ‘s Avonds heeft ons eten een hoog veggie ( vleesloos) gehalte en onze kamers bij airbnb zijn vaak comfy ( comfortabel) ......

Jeannie

Jullie leren gewoon een hele nieuwe taal???. Hoop dat jullie dutchies nog wel dutch spreken als jullie terug zijn

Klazien

Wat een prachtig mooi verhaal. En heel veel beleefd. Hoop dat jullie nog heel veel mogen zien. Hoop voor jullie dat jullie een kangaroo zien . En koala beertje.

Heel
Veel
Liefs
Van
Germt & klazien

Tiny en Marianne

Wat had je anders verwacht aan de Sunset coast? Nog een fijne voortzetting van jullie reis en dan met mooi weer. Liefs van M/T.

Alexander

Ik heb dag en nacht Oost Europa binnen, nog nooit iets gestolen uit het huis. 's nachts houdt Oost Europa me warm en als ik een slechte droom heb krijg ik een knuffel. Ze runt een Kleding met Horeca winkel en betaald netjes belasting. Oost Europa kan ook nog een goed koken en zorgt dat West Europa niet omkomt van de honger. Gelukkig maar want anders zou de moeder van de West Europeaan niet zo relaxed Australië kunnen rondreizen.

Callista

Jullie hebben weer heel wat beleefd maar het zijn prachtige verhalen,en zo beleef je nog eens wat. Ook hier regen dus wat dat betreft hetzelfde weer, alleen hier is geen groot park waar van alles is te zien. Ik wens jullie nog veel plezier en hopelijk zien jullie skippy ook nog. Dikke kus.

Mia

Jammer dat het weer het even laat afweten ,hopelijk pikken jullie nog wat zonnestralen mee .Maar je kunt niet zeggen dat jullie niks meemaken .Wie weet ,zie je de kangoeroe en de kiwi nog ,al is het maar op een plaatje ,ha ha .Weet dat jullie voor het echie gaan ,nou dames Sukses daarmee .
Gr voor nu van mij .

ANNA

Lieve avonturiers
Mooie natuurfoto's.
Regen Regen ruis,maar jullie trekken erop uit.
Jammer dat de dieren zich verstoppen.
Grietje, geniet van de PIE
en ANS schenkt een SHIRAZ in, lekker !
Veel liefs ANNA

Marja

Skippy was toch op de golfbaan? In Iede geval kan het boek met de reisverhalen volgeschreven worden. Geniet er lekker van lieverds?